Tuesday, January 3, 2012

Nerding down memory lane

Så sidder man her. Med en lidt for langsom mac og brænder dvd'er med det gamle liv til eks-konen. Der var bøvl på Fjæsen om nogen billeder, jeg havde lagt på af V som lille - eksen var ikke med - og efter at have talt med min meget klogere halvdel blev jeg enig om at 1) putte nogen billeder på med V og hendes mor og 2) gi' hende alle billederne.

Så her sidder jeg. Laver dvd'er, der kan læses på en Windows-PC på en mac. Og ville ønske at jeg lå ved siden af føromtalte halvdel, der sover i sengen, 2 meter herfra. Jeg læser også lidt på Sneglcilles blog. Hun virker ret sej, og jeg tænker meget på halvdelen, der da hun blev skilt med to børn gjorde et stort nummer ud af ikke at være stakkels. Jeg tror, hun og Sneglcille ville være enige om dét.

Og så nørder jeg. Jeg skal være med på Ba-Con, og de to eventyr, jeg skal køre, skriver lissom ikke sig selv... De kører mig en lille smule frem som en celebrity adventure writer - de har lidt ret - så tingene skal være i orden. Men det gør det altså ikke mindre kedeligt at skrue de karakterer sammen, der skal bruges i eventyrene.

Det er lidt mærkeligt at se alle de billeder. Det er et ret veldokumenteret liv, der bliver brændt ned dér. Jeg tænker meget på de forskelle, der er mellem dengang og nu. Jeg tror, jeg var mere bekymret. Både for humøret i hjemmet, men også bare generelt. Mit liv i dag virker også rigere. Dels er jeg blevet klogere og meget mere moden. Men jeg har altså også fået åbnet for et par horisonter i kraft af min ret så kloge kone.

Her er næsten stille. D falder bedst i søvn til musik, og jeg fik ham til at høre klassisk. Så der er Bach på lav lydstyrke fra naboværelset. Og nu er dvd'en ved at være der. Så mon ikke jeg lige skal lave den sidste karakter færdig og så komme i seng?

No comments: