Wednesday, December 14, 2011

Der var engang, II

Jeg gik tilbage. Mikkels værelse lå i kælderen, og det var der, vi dansede alle sammen sammen til Gnags, TV2, Dire Straits, og hvad vi nu ellers mente var cool der i '87. Og så sad M lige pludselig ved siden af mig.

Vi talte længe sammen, og jeg kan ikke rigtig huske om hvad. M har senere fortalt, at jeg skød Shakespeare-citater af sted og også kom ind på Platons hulebillede. Det sidste tror jeg på. Jeg var ret fanget af symbolik og hvad det viste betyder - mine lærere fik også hægtet Lacan's signifiant/signifié på, så jeg har nok været ret uudholdelig. Men jeg har helt sikkert kunnet mærke, at M var lynende intelligent, og mon ikke det har været særdeles interessant. Og så var hun jo lækker, så...

Nå, men jeg havde jo en kæreste, så vi talte, og på et tidspunkt har jeg skullet hjem. Det var så der Mikkel kom rendende med et stort grin og sagde, at M havde fået ham til at love, at jeg ikke gik før jeg havde fået hendes nummer. Så det fik jeg. Og med et spændende nummer brændende i bukselommen cyklede jeg gennem Valby til Rødovre i sommermorgenens sarte skær.

Det var selvfølgelig for spændende til at lade ligge, så jeg ringede, gjorde jeg! Og vi aftalte - det var jo under eksamenslæsningen - at vi skulle mødes v. Kbh H og så tale videre. Gå en tur. Jeg tror klokken var henad 14.

Vi gik gennem Middelalderbyen på kryds og tværs. Selv mange år efter kunne jeg genkende et par steder, jeg havde fæstnet mig ved. Og vi havnede såmænd på en bænk i Kongens Have. Hvor vi kyssede. Og jeg kan huske den følelse af, at alt kompliceret i mit liv pludselig blev ganget med - meget. Jeg havde jo stadigvæk en kæreste...

No comments: