Wednesday, December 14, 2011

Der var engang, III

Efter kysseriet fortsatte vi med at gå. Jeg kan ikke huske det, men Københavns geografi dikterer at vi er gået fra Kongens Have til Dronning Louises Bro. Statuerne ved broen var endnu en af de ting jeg ville huske mange år frem, men på det tidspunkt var jeg mest optaget af, at jeg var ved at være sulten. Rigtig sulten, endda. Så derfor fortsatte vi med at gå. M boede jo på Vesterbro, i Carlsbergs skygge (og hvor sejt var dét lige?!), og hun ville da godt give mig lidt at spise.

Det næste jeg husker er, at vi sad hjemme i M's forældres køkken. Der var noget grønmalet træ og jeg sad, så jeg kunne se M stege et par spejlæg, som jeg fik med rugbrød og ketchup. Det føltes... særligt. Specielt. Og det var meget mærkeligt at gå hjem ad Vester Fælledvej og tage toget tilbage til Rødovre.

Jeg er ikke så stolt over min adfærd de næste par uger. Jeg spillede basalt set på to heste, fordi jeg mente at det var for bisset at slå op med min kæreste lige op til eksamen. Men hun fandt et foto af M, og så var det løb kørt.

Jeg kan huske de modstridende følelser. Lettelsen over ikke at skulle lyve. Det triste i at det var slut den første kæreste. Og den her fuldstændigt overvældende glæde over, at M og jeg nu kunne være sammen. For sammen - dét skulle vi være!

Det var fantastisk. Det var så spændende at lære den her nye person at kende og blive ført ind i et helt andet univers. Den her intelligente, lækre, søde, sexede Vesterbro-pige, der røg efter sex (så jeg lærte at tænde hendes cigaretter) og som bare var så ... ja, så fantastisk. Og hun ville flytte sammen med mig! Vi skulle ha' en lejlighed i Ishøj, så jeg købte kaffemaskine og bestik - Magasinmedarbejderrabat FTW - og så var resten en given sag, ikke?

Ikke...?

No comments: